Event Assitant

(2005-2007)

Employer: Université Libre de Bruxelles (ULB)/ Institute for European Studies (IEE)

Skills: EU GARNET Network of PhD Schools employee (EN/FR) • Publications • Layout • Internal communication • Accounting & EC contract reporting (FP6) • Marketing (Event /Training)

Specialisms: EU Politics • European Commission ‘s funding (FP6) • Education • PhD school

Achievements: Fulfilled the EC FP6 funded planned activities and deliverables for the 2 PhD schools per year opened to Erasmus PhD students.

Employeur : Université Libre de Bruxelles / Institut des Etudes européennes (IEE)

Rôles : employée (FR/EN) pour le réseau européen d’écoles doctorales GARNET • Publications • Layout • Comptabilité et rapport européen (FP6) • Communication interne • Marketing (formations / événements)

Thématiques : Politiques UE • Financement CE (FP6) • Education • Ecole doctorale

Réalisations : Mise en oeuvre du programme d’actions planifiées dans le contrat subsidié par la Commission : deux écoles doctorales par an, destinées à des doctorants en Erasmus.

Werkgever: Université Libre de Bruxelles / Institut des Etudes européennes (IEE)

Vaardigheden: Medewerker (FR/EN) voor het Europees netwerk van doctoraatsscholen GARNET – Publicaties – Lay-out – Boekhouding en Europese rapportage (KP6) – Interne communicatie – Marketing (opleidingen / evenementen)

Specialismen: EU-beleid • EG-financiering (FP6) • Onderwijs • Doctoraalschool

Resultaten: Uitvoering van het actieprogramma dat is gepland in het door de Commissie gesubsidieerde contract: twee doctoraatsscholen per jaar, bestemd voor Erasmusdoctoraatsstudenten.

Publicité

Marketing Officer 2002-2003

  • Corine Barella, Web Editor, Journaliste, Copywriter, Media Relations Manager, native French speaking, bilingual in English
  • Corine Barella, Web Editor, Journaliste, Copywriter, Media Relations Manager, native French speaking, bilingual in English
  • Corine Barella, Web Editor, Journaliste, Copywriter, Media Relations Manager, native French speaking, bilingual in English
  • Corine Barella, Web Editor, Journaliste, Copywriter, Media Relations Manager, native French speaking, bilingual in English
  • Corine Barella, Web Editor, Journaliste, Copywriter, Media Relations Manager, native French speaking, bilingual in English
  • Corine Barella, Web Editor, Journaliste, Copywriter, Media Relations Manager, native French speaking, bilingual in English
  • Corine Barella, Web Editor, Journaliste, Copywriter, Media Relations Manager, native French speaking, bilingual in English
  • Corine Barella, Web Editor, Journaliste, Copywriter, Media Relations Manager, native French speaking, bilingual in English
  • Corine Barella, Web Editor, Journaliste, Copywriter, Media Relations Manager, native French speaking, bilingual in English
  • Corine Barella, Web Editor, Journaliste, Copywriter, Media Relations Manager, native French speaking, bilingual in English

(2002-2003)

Employer: Centre de Recherche Public Henri Tudor (LU)

Skills: Media Relations • Media strategy • Native French speaking writer • Copywriter • Advertorial writer (Luxembourg-based ICT and business press) • PR • Networking • Marketing mix • B2B/B2C • Event Management

Specialisms: ICT trainings • SME • Business • ICT services • QMS services (ISO)

Achievements: Raised the profile and attendance to ICT trainings and ICT or quality management system consulting services, mainly through a marketing mix tailored to the target, whether smaller or larger businesses.

Employeur : Centre de Recherche Public Henri Tudor (LU)

Rôles : Attachée de presse • Responsable des relations médias • Copywriter • RP • Réseautage • Publireportage (dans les médias économiques et TIC) • Marketing mix • B2B/B2C • Gestion d’événements

Thématiques : Formations TIC • Informatique • Qualité • Entreprises • PME • TPE • B2B • Conseil TIC • Conseil Qualité (ISO)

Réalisations : Augmenter la notoriété et le nombre de participants tant aux formations TIC ou qualité qu’aux conférences thématiques qu’aux services conseil TIC ou qualité, via un marketing mix adapté à la cible, de la TPE au grand compte.

Werkgever : Henri Tudor Openbaar Centrum voor Onderzoek (LU)

Vaardigheden: Persvoorlichter – Verantwoordelijke mediarelaties – Copywriter – PR – Netwerken – Publireportages (in economische en ICT-media) – Marketingmix – B2B/B2C – Eventmanagement

Specialismen: ICT-opleiding – IT – Kwaliteit – Bedrijven – KMO’s – VSE’s – B2B – ICT-consulting – Kwaliteitsconsulting (ISO)

Verwezenlijkingen: Vergroting van de bekendheid en van het aantal deelnemers aan zowel ICT- of kwaliteitsopleidingen en thematische conferenties als aan ICT- of kwaliteitsadviesdiensten, via een op de doelgroep afgestemde marketingmix, van BVE’s tot grote accounts.

Attachée de presse – responsable communication

  • Corine Barella, Web Editor, Journaliste, Copywriter, Media Relations Manager, native French speaking, bilingual in English
  • Corine Barella, Web Editor, Journaliste, Copywriter, Media Relations Manager, native French speaking, bilingual in English
  • Corine Barella, Web Editor, Journaliste, Copywriter, Media Relations Manager, native French speaking, bilingual in English

(2000-2001)

Employer :  French Speaking Belgian Human Rights Association (LDH)

Skills: Native French speaking writer • International and national Media Relations • Media strategy • Internal communications strategy • Editor of the LDH donor’s magazine • PR • Networking

Specialisms: Human Rights • EU & Belgian politics • Current affairs • Unemployment benefit • Asilym seekers • Charity/voluntary sector • Poverty

Achievements: Front page of Le Soir for the new LDH Chairman (first time in a century) • Successful media strategy (without any budget) for the Centennial of the LDH (special edition inside a major news outlet with exclusive content tailored by LDH experts) • Successfully managed the press relations on current affairs (justice, unemployment, asylum seekers, paedophiles) • Revamped the donor’s magazine tone by adding political satire cartoons by Sondron as part of an outreach strategy targetting new members

Employeur : La Ligue des droits de l’Homme belge francophone (LDH)

Rôles : Attachée de presse nationale et internationale • Stratégie de communication interne (avec les membres) • Externe avec les médias • Rédactrice en chef du périodique destiné aux membres et donateurs (La Chronique) • RP • Lobbying • Réseautage

Thématiques : Droits de l’Homme • Politique belge et européenne • Affaires sociales •  Chômage • Droit d’asile • Secteur associatif • Pauvreté

Réalisations : mettre le Président de la LDH en Une du quotidien Le Soir et en interview politique (du jamais vu) • Elaborer le plan média pour la commémoration du centenaire de la LDH • Négocier un partenariat presse avec la régie publicitaire de la Libre Belgique (= supplément dans le numéro de la LLB du samedi 5 mai 2001 et un numéro spécial droits de l’Homme dans le magazine féminin La Libre Essentielle) • Excellent retour presse sur les questions d’actualités (justice, chômage, demandeur d’asile, affaire Dutroux) • Changement de ton pour la revue La Chronique destinée aux membres et donateurs avec l’addition des dessins satiriques de Sondron dans un effort stratégique pour toucher un nouveau public